Rax - srpen 2009

1. den (29. 8.) - Hohe Wand

Stav počasíPřeháňky

Vstali jsme do deštivého rána, po 8 jsme vyrazili směr Rax. Ještě v poledne na Hohe Wandu pořád pršelo.

Vyjeli jsme autem nahoru a šli na vyhlídkovou věž. Po cestě jsme pozdravili muflony a lamu. Stále jsme doufali, že už přestane pršet. Marně, nepřestalo. Prohlédli jsme muzeum alpinismu a šli omrknout vyhlídku Skywalk – tam jsme našli kešku. Feráty jsme vzdali, protože bylo moc mokro.

Kemp v Pernitzu jsme hledali dlouho, nakonec nám poradili na benzínce. I přes uzavírku kvůli cyklozávodu jsme to nakonec našli. Přeháňky pokračovaly až do večera.

Fotogalerie

2. den (30. 8.) - Teufelsbadstube

Výchozí a cílový bodWeichtal Haus
Převýšení350 m
FerátaTeufelsbadstubensteig (KS3-A/B) - link
FerátaWachthüttelkamm (KS1-A) - link

Vyrazili jsme na feráty do Holentalu na Teufelsbadstube a Wachtutelkam. Sbalili jsme úvazky a vyrazili jsme do kopce. Bylo krásné počasí. Po hodině jsme byli pod ferátou, kde jsme potkali bandu vtipných brňáků. Byli tam taky začátečníci jako Jana. Jana nevěděla, jak vlastně feráta vypadá a měla strach, ale nakonec to zvládla výborně. Cesta nahoru trvala asi 2 hodiny.

Nahoře jsme si dali oběd. Pohled zhora byl úžasný. Kešku nahoře jsme ale nenašli. Po cestě dolů byla další, dala nám zabrat, ale Jana ji po vyklonění ze skály uviděla. Pak už jen sesup k autu. Zakempili jsme v Kaiserbrunu – veřejné tábořiště plné čechů, slováků a maďarů. Byla tam zima, ledová voda v řece a řev.

Fotogalerie

3. den (31. 8.) - Klosterwappen

Výchozí a cílový bodSparbacherhütte
Převýšení900 m
VrcholKlosterwappen (2076m) - link

Ráno byla na tábořišti čilo a velká zima – 7 stupňů. Sluníčko krásně svítilo na okolní hory. Po snídani jsme nakoupili proviant a jeli pod Schneeberg. Lanovkou jsme se vyvezli do 1220mnm. A odtud jsme stoupali prudkou cestou pořád vzhůru.

Po 2 hodinách jsme došli na vrchol. Tam jsme si konečně dali oběd a Radlera. Našli jsme 2 kešky a vyrazili pomalu dolů. Po cestě dolů jsme zblízka viděli záchrannou akci s vrtulníkem. Nejhorší část cesty byly kamenitá pole, ale zvládli jsme to a v půl páté byli zpět u lanovky.

Fotogalerie

4. den (1. 9.) - Hohe Wand

Převýšení200 m
FerátaVöllerin / Frauenlucken (KS2-A) - link
FerátaHanselsteig (KS2/3-A) - link

Ráno byla opět mlha, ale nakonec bylo celý den pěkně. Jeli jsme ještě jednou na Hohe Wand, tentokrát pokořit nějaké feráty.

Dali jsme dvě takové kratší, jednu, která vedla komínem ve skále – Frauenlucken. A druhou, Hanselsteig.

Pak už nás čekal jen návrat domů.