Salzkammergut - červenec 2013

1. den (26. 7.) - Albertfeldkogel

PlánVylézt ferátou HTL Wels na Albertfeldkogel.
Výchozí a cílový bodFeuerkogel
Převýšení250 m
Ušlá vzdálenost4.9 km
Teplota30 °C
Vítr5 km/h
VrcholAlbertfeldkogel (1707m)
FerátaHTL Wels (KS3-B) - link

Jako obvykle, odjezd z Brna proběhl brzo ráno. Cesta k lanovce na Feuerkogel na břehu Traunsee nám zabrala 4 hodiny. Bohužel lanovka ve 12:00 nám ujela, takže jsme museli čekat do půl jedné na další. Mezitím byl alespoň čas na oběd.

Od horní stanice lanovky cesta uběhla celkem rychle. Pod ferátu to bylo 1:15. Jediná obtíž byl poslední sestup pod stěnu, na náš vkus byl až moc příkrý, ale zvládli jsme to. Feráta je na rozlezení ideální – relativně krátká, střední obtížnosti, pěkně technická. Cesta zpět vede stejnou cestou jako cesta tam, takže žádné problémy s orientací a v 15:00 jsme byli zpět u lanovky.

Kempovat jsme chtěli u Attersee, ale všechny kempy u vody byly beznadějně obsazené. Po dlouhém hledání jsme nakonec našli kemp až ve vesnici Mühlbach am Attersee, který nebyl u vody a měli pár posledních míst volných.

Výškový profilGoogle mapaGoogle EarthFotogalerie

2. den (27. 7.) - Mahdlgupf

PlánVylézt ferátou Attersee na Mahdlgupf.
Výchozí a cílový bodWeissenbach am Attersee
Převýšení800 m
Ušlá vzdálenost9.6 km
Teplota27 °C
Vítr5 km/h
VrcholMahdlgupf (1260m)
FerátaAttersee Mahdlgupf (KS4-C) - link

Po ránu jsme znova objeli celé Attersee, a auto zaparkovali u vesnice Weissenbach. Odtud jsme vyrazili ferátou Attersee na Mahdlgupf.

Až na trochu bloudění byla cesta k nástupu na ferátu v pohodě – ve stínu lesa. Feráta byla opět moc pěkná, s úžasnými výhledy na blankytně modré jezero. První půlka feráty se nám lezla moc pěkně – pořád jsme byli ve stínu hory. S přibývajícím časem jsme se ovšem dostali na slunce, pak už to taková legrace nebyla. Po obědě jsme ještě ve stěně našli kešku, pak už nám ale začaly ubývat síly, a hlavně voda. Feráta pořád neměla konce, převýšení feráty je 600 metrů.

Vyčerpaní jsme vylezli na vrchol. Výhledy opět excelentní. Ještě nás čekala cesta dolů a to už jsme skoro neměli vodu – takže doporučení, v parných dnech minimálně 2–2,5 litru na osobu. Cestu dolů jsme nakonec zvládli, voda z auta pro nás byla vysvobozením.

Potom jsme si dali zasloužené koupání v Attersee a jeli zpět do stejného kempu jako včera.

Výškový profilGoogle mapaGoogle EarthFotogalerie

3. den (28. 7.) - Traweng

PlánVylézt ferátou Gamsblick na Traweng.
Výchozí a cílový bodTauplitzalm
Převýšení500 m
Ušlá vzdálenost8.9 km
Teplota29 °C
Vítr14 km/h
VrcholTraweng (1981m)
FerátaGamsblick (KS3-C) - link

Vstali jsme tentokrát brzy, už v 7, expresně se vypravili a v 8 vyjeli na dvouhodinovou cestu na Tauplitzalm. Jednosměrný provoz na zpoplatněné silnici zrovna neplatil, jezdilo se obousměrně za 9.8€. Vyjeli jsme autem nahoru a v 10:20 vyšli z parkoviště směr feráta Gamsblick po sluncem zalitých loukách.

Bylo děsně vedro. K ferátě jsme došli asi za hodinu a půl. Feráta byla tak akorát dlouhá i těžká – střední obtížnost s dobou lezení kolem jedné hodiny. Na vrcholu jsme se kochali pohledem na Totes Gebirge. Sestup byl hodně strmý, takže jsme se hodně těšili na radlera dole v chatě, kterou jsme viděli pod náma. Dal jsem si nakonec radlery rovnou dva. Pak nás čekala jeste půlhodina ve výhni cestou k autu. Celkem nám výlet trval 5,5h.

Když jsme přišli k autu, potvrdila se domněnka, že nebylo celý den zamčené – nikdo si naštěstí nic nepůjčil. Pak jsme sjeli do našeho známého kempu u Grundlsee, ubytovali se a vyrazili se ještě vykoupat do jezera. Voda byla krásně teplá. Zase jsme dostali parkovací lístek zdarma od lidí, kteří už odjížděli. Kolem sedmé jsme jeli do kempu vařit večeři.

Další den už nás kvůli špatnému počasí čekala jen cesta domů.